Friday, July 5, 2013

Timur Tengah vs Gitar Karen

Aku sebenarnya tak berapa ambil tahu pasal kisah di negara-negara Timur Tengah. Kalau aku berminat nak tahu pun, aku akan tanya member aku. Sebab member aku ni banyak baca pasal kisah-kisah di sana. Kalau aku nak harapkan aku baca sendiri, yang aku tahu, cerita di Palestin saja lah.


Aku tak berapa faham kenapa ada yang bertekak pasal kesiannya dia ni kena guling padahal baik kot, takpun pasal memang patut pun dia kena guling talibarut amareka sana tu, takpun pasal engkau berapa kali nak revolusi?.


Aku tak faham sebab yang bertekak ni pun, entah tahu ke tak cerita yang betul-betul BETUL. Semua cerita yang kita dapat hanyalah melalui laporan-laporan media. Dahlah pesen ada banyak jenis media pulak tu. Media Barat, media Timur, media Timur yang dikuasai Barat, media TV3, media komunis, media jahat media baik semua media lah boleh kata. Kot lah kau memang duduk Timur Tengah sana, itu memang aku boleh percaya seratus persen la.


Lepas tu ada pula yang bagi soalan bernas, "Kau ambil kisah pasal Metalicca ke pasal Mesir?". Dahlah eja Metallica pun salah. Memang kena pilih ke? Aku taj faham kenapa kena pilih. Adakah ini bermakna semua orang kena duduk senyap-senyap dan berbincang soal Mesir setiap hari dua puluh empat jam tujuh kali seminggu?


Metallica kot! Nak datang Malaysia! Walaupun aku takkan pergi konsert beliau, tapi kasi lah peluang peminat-peminat Metallica nak eksaited kejap. Yang kau bising orang lain dengar Metallica kenapa? Takkan nak harap ke Spanar Jaya je kot? Kahkahkah.


Oleh itu, aku harap lah siapa-siapa yang nak komen lebih-lebih pasal negara luar (yang kau sendiri tak berapa fasih situasi di sana), baik senyap sajalah. Kang jadi sebar pitenah pulak ye. Yang nak pergi konsert Metallica tu, blahla, bukan nak belanja aku satu tiket free, blahla hoi blahla. Aku jeles ni.


No comments: