Tuesday, June 29, 2010

CT menghina orang miskin.

Datuk Z  :      Ros, nanti kalau ada pakcik tua datang cari saya, cakap saya takde kat opis ye.

Ros  :     Baik Datuk.




(pakcik tua tadi betul-betul datang)




Pakcik  :    Cik, pakcik datang ni nak jumpa Datuk Z, ada benda pakcik nak mintak dia tolong.

Ros  :    Dia takde pakcik. Pakcik nak mintak dia tolong apa?

Pakcik  :     Sebenarnya pakcik nak mintak Datuk Z sain borang ni sebab pakcik nak masuk program Bersamamu kat tibitiga tu.

Ros :    Oh, nanti saya bagitau Datuk Z.




(pakcik pun belah)



Ros  :     Datuk Z kenapa taknak jumpa pakcik tu tadi? Kesian pulak saya tengok, dia kata dia nak join Bersamamu.

Datuk Z  :    Saya tahu. Pakcik tu memang orang miskin, orang semua kenal dia. Miskin tapi bini empat.









Ada jugak eh orang macam ni? Dah tau miskin hina (bak kata siti 'Bantulah miskin hina'), sempat lagi nak menikah sampai empat? Akai letak lutut ka?








ps : ni cerita betoi. sumpah.

2 comments:

0sh!Nz d' sen0r!ta said...

uish.. hebat weh. miskin duit tapi kaye kasih sayang kot. tu pasal sampai empat.

miss mocCa said...

hahhaa..tak sedar dri tu..haha..dia miskin tp kaya bini..hihihi