Monday, July 8, 2013

Kisah komik Doraemon Edisi 25

Komik Doraemon hasil karya Fujio F Fujiko memang satu komik yang lejen. Barangsiapa tak baca komik Doraemon memang termasuk dalam geng-geng budak-budak yang tak kool. Geng aku memang kool. Aku, Hashim, Johan, Ghani dengan Fais. Fais tak berapa kool sebab dia paksa aku panjat pokok masa hujan lebat itu hari. Tak guna punya Fais.


Time muda-muda dulu, aku bukannya berduit sangat. Nak beli keropok durian dua kupang pun kena mintak dengan mak aku. Kalau tak dapat kat mak aku, aku mintak dengan abah aku. Kalau tak dapat dari abah aku, aku ambil senyap-senyap dari dompet mak aku. Gangster juga aku masa muda-muda dulu. Di awal pembabitan aku dalam arena komik Doraemon, aku pinjam member. Dia geng lain, tapi dia baik. Aku pinjam, aku bawa balik baca kat rumah. Doraemon Edisi 25.


Aku saja baca depan mak aku. Eksyen.


"Best o mak doremon ni. Dia punya jalan ceghita boleh membina satu pemikiran yang kreatif, satu perwatakan yang ceria serta membangkitkan motivasi. Tambahan lagi, komik ini bukannya mahai pun, murah jaaaaaaa..." aku terang panjang lebar sambil pujuk mak aku beli satu ke aku.


Lusanya, mak aku balik dari opis, mak aku beli komik Doraemon. Aku bengang, terus aku rebel satu rumah. Kerusi-kerusi semua aku tendang.


Mak aku pi beli Doraemon Edisi 25.

No comments: