Saturday, July 6, 2013

Tengok Power Rangers

Hari tu petang, cerah. Memegang watak budak sekolah, aku ikut budak-budak sekolah yang lain, nama pun aku dah lupa. Kiranya dalam ramai-ramai tu, aku termasuk geng yang paling muda. Darjah berapa pun aku tak berapa ingat, time tu Power Rangers The Movie yang first baru keluar tape. Tuan rumah yang ajak tengok cerita tu adalah budak cina, tua sikit dari aku masa tu.


Masa tu Power Rangers Merah dapat robot kera. Power gila. Power Rangers Putih yang pakai pedang kecik yang dia kena tiup untuk panggil robot helang dia tu kerek semacam. Kekonon dia ketua padahal Power Rangers Merah yang patutnya jadi ketua. Tapi Power Rangers Putih memang kool la dalam movie tu. Aku dicop Power Rangers Biru sebab aku hitam.


Masa tengok movie tu, aku eksaited nak mampus. "Power gila ceghita ni!", "Tudia aih, macam tu ja dia tegahjang oghang jahat tu", "Hampa ghasa kan, last-last nanti sapa menang? Aku ghasa pawer renjes menang!", aku sorang je yang bercakap paling banyak masa tu.


Esoknya, budak cina tu ada sewa tape baru lagi.


"Hang tak payah mai la Khairoul, hang cakap banyak sangat. Tak syok aku nak layan Masked Rider satgi."


Geng-geng aku semua tunduk ke tanah, angguk-angguk tanda setuju.


No comments: