Wednesday, January 25, 2012

Ubahsuai kereta

Topik dekat Hitz FM pagi tadi adalah, "Kalau kau boleh ubahsuai kereta kau dan letak satu aksesori/barang kat belakang kereta kau, apa kau nak letak?" At the end, dia buat kesimpulan bahawa perempuan akan letak almari, almari kasut dan mangkuk tandas. Sementara lelaki akan letak Megan Fox.




Kalau aku lah kan. Aku nak letak.


1. Gajah. Siapa main lampu tinggi suluh kereta aku dari belakang, aku suruh gajah tu sembur air dekat beliau. Takpun aku suruh gajah tu tonggek cantik punya, lepas tu berak atas kereta belakang tu.


2. Katil. Kang kalau aku mengantuk tengah jalan, boleh aku berhenti tepi, lepas tu membuta kejap.


3. Tugu. Tugu emas. Tugu emas diri sendiri. Biar semua orang tahu bahawa aku kacak. Awek atas jalan semua boleh cuci mata.


4. Kerusi pemandu sekali dengan stereng sekali dengan dashboard. Senang nak keluar parking. Tak payah reverse-reverse. Lagipun nanti orang lain boleh kompius, apasal kereta aku jalan reverse sambil tiada pemandu.


5. Peti ais. Supaya bekalan Coca-Cola sejuk sentiasa ada di sisi. Aku nak simpan ayam pun senang. Telur pun sentiasa sejuk.


6. Bob Kuman. Bila aku stress je memandu atas jalan. Aku akan berhenti tepi. Pergi belakang. Lepas tu jadikan beliau sebagai punching bag. Hilang stress aku.


7. Panggung wayang. Sebab kat sini takdak panggung wayang. Letak couple seat sekali.


8. Kedai popcorn. Yelah, sebab mana best tengok wayang kalau takdak bahan kudapan.


9. Kolam renang saiz olimpik. Saja. Boleh aku cuci mata tengok pompuan berbikini. Aku tengok je lah, nak berenang tak pandai. Ha, lagipun kalau rasa nak terkencing, boleh aku masuk kolam renang tu lepastu kencing senyap-senyap, bukannya orang lain perasan pun.


10. Seven-eleven. Tak payah aku keluar jauh-jauh semata-mata nak beli rokok. Masuk dalam kereta, pergi seat belakang, ta-da ada seven eleven. Bukak 24 jam pulak tu.




Ini bukan ubahsuai kereta dah ni, ini dah macam ubahsuai treler namploh tayar.

No comments: