Sunday, January 8, 2012

Salah terma

Tadi aku tengok cerita apa entah kat TV1 pasal orang OKU yang diberi bantuan zakat lepas tu terus dia buat bisnes hapa entah. Terus jadi kaya.




"Abdullah bin Ismail telah diberi bantuan zakat. Nasibnya telah berubah sebanyak 360 darjah." Kata suara di dalam rancangan itu.




360 darjah? Kau belajar matematik tak? 360 darjah tu kalau kau lukis atas kertas, titik tu akan kembali ke tempat asal. Macam kau lukis bulatan lengkap, kau start dari satu titik, kau akan kembali ke titik tu balik.




Salah betul penggunaan terma matematik dalam rancangan tu. Cuba kau pakai ayat ringkas je, kan senang. Ini tak, saja nak letak terma-terma di luar jangkaan supaya penonton kau jadi ohhh dan ahhh hebatnya TV ni pakai perkataan-perkataan alaf baru. Padahaaaaalll, salah dari segi logik.




Nasib aku tidak berubah. Seperti pitagoras faktorial sudut tepat di Grand Canyon. Medula oblonggata.

3 comments:

pale sengget said...

you're genius!seroiusly..tq 4 make my mind blowing..=)

Lady RaRa said...

you are genius! thank you 4 make me blow my hubby dick tonite.

PokaPola said...

@pale : well, you know me.

@Rara : well, you know me. hang ni sama gila dengan aku.