Saturday, July 31, 2010

Bukan seksis

Hari tu aku tengok kikboksing kat tv. Mula-mula macam menarik, tapi pelik, kenapa tumbukan dan tendangan layu semacam ja...




Lepas tu tadi tengok bola kat tv. Mula-mula macam menarik jugak, tapi pelik, kenapa tendangan layu semacam ja...dan kenapa mereka semua bertocang dan besanggul ala-ala samurai..




Sekali pompuan daaaa yang berkikboksing dan berbola (ha?). Pergh, orang nak kikboksing, diorang pun nak kikboksing, orang main bola, diorang pun nak main bola (tiada unsur seksis di sini). Sangatlah tak sesuai.




Rosak la muka yang dah cun tu kalau dok bertumbukterajang dalam gelanggang. Lagipun tak sopan pompuan dok angkat kaki luas-luas, koyak kangggggg. 




Main bola pulak, terer memang la terer. Tapi kan, layu semacam. Nak mendada bola pun kena pikir duatiga kali, tak pasal-pasal kang lebam, takpun pecah silikon. Padan muka. Takdak pulak diorang nak tanggal baju untuk celebrate gol, oh mugkin takut kena kad kuning.




Pompuan banyak berkecimpung dalam sukan kelelakian. Lelaki ada ke berkecimpung dalam sukan kepompuanan? Main bola jaring ke, main dendan-dendan rambut ke, main....(apa lagi ha sukan kepompuanan???)




Member aku ada join ragbi campur laki pompuan dulu. Dia cakap best, apa yang bestnya pun taktau, dahlah dengan minah-minah Norway, sekali dia tackle kau, boleh melambung aku cakap, sedar-sedar dah kat bulan.





Bukan, aku bukan seksis tetapi nilai kesopanan dan ketatasusilaan haruslah diutamakan.

3 comments:

WP said...

Kalau nak sopan, lelaki pun tak payahlah main ragbi... :P

ken said...

lol.. some sports are meant for men =P

PokaPola said...

@ wp : no lah, leaki tak perlu sopan-sopan

@ ken : true!