Monday, January 9, 2012

Ini semua kerja shaiton nirrojim

Tajuk Berita Harian Metro pada hari (09/01/2012) ini adalah...............




............'Jampi Pejal Payudara'!!'




"Jampi dan urutan ini boleh memejalkan payudara, memontokkan punggung dan membuatkan hidung anda lebih tinggi. Jampi dan urutan ini membuang segala shaiton dalam badan anda kerana setiap orang ada shaiton dalam badan masing-masing. Bila shaiton ni hilang, maka pejallah payudara, montoklah punggung dan tinggilah hidung." - sedikit ringkasan intipati berita.




MADNESS! I tell you, MADNESS!! Kelakar pun ada jugak. Aku taktau lah sejauh mana kebenaran urut dan jampi ini. Takpun Metro saja buat cerita sebab nak lariskan suratkhabartaikini. Sebabnya, testimoni adalah dari orang yang bernama 'Kak Mah' (ataupun lebih dikenali dengan Anonimous). Daerah Kota Bharu, padahal KB tu besar.




Tapi bahagian yang dia cakap ada shaiton dalam setiap badan manusia tu aku rasa macam betul. Yelah, kalau kau buat salah ke, bunuh orang ke, lempang anak jiran ke, terlanggar makcik tengah jalan kaki baru balik dari beli ubi ke, kau boleh senang-senang cakap, "Bukan aku buat doh, ada shaiton dalam badan aku yang buat. I'm innocent bebeh."




Macam pepatah orang putih lah. "Nobody's perfect." Semua orang pun pakai alasan ni bila buat salah. "Manalah aku tahu yang aku dah curang dengan kau dan bersenggama dengan betina lain. Alah, lagipun 'Nobody's perfect', maafkanlah diriku."




Jadi, "Ada shaiton dalam setiap antara kita" nampak betul.




Lepas ni bolehlah kau cakap, "Muka aku buruk, tetek aku kecik, punggung aku leper sebab ada shaiton dalam badan aku."




Muka aku kacak, mata aku besar dan hidung aku tinggi sebab ada malaikat dalam badan aku. Hah, amacam?

1 comment:

Lizzie Yasmin said...

macam banganga jer . Aku dulu huduh sebab byk syaitan dalam badan aku, tapi dulu aku semanyang tak tinggal. SKang aku pakai seksi, lawa tapi semayang skali pun tak pernah, tp ada malaikat kat aku , sbb tue aku lawa. hahaha