Wednesday, March 3, 2010

Panas lagi neraka

Semenjak seminggu setengah yang lepas, badan aku buat hal. Kejap-kejap panas, kejap-kejap OK, kejap-kejap kejang, kejap-kejap OK, kejap-kejap kang lenguh macam babi.



Tidur aku terganggu, selalu terjaga tengah malam. Dan aku rasa aku dah transform jadi belon, asyik sendawa dan kentut.



Time-time macam ni aku sangat memerlukan sesuatu yang dipanggil tomyam pedas melampau, kalau makan konfem gatal-gatal kepala dan terus kebah. Tapi mana mau cari? French makan kicap pun dah kata pedas. Nak masak sendiri lagi la, setelah empat tahun duduk sendiri aku cuma tahu masak kari (yang cair), dan kurma ayam. Berdikari la sangat kan.



Aku dah insaf ponteng-ponteng kelas ni (serious), dan aku memang tak larat langsung nak melangkah ke kelas sekarang. Kang kalau aku koma ke, muntah ke dalam kelas sapa nak jawab?



So tadi keluar kejap main bola. Sebab aku perlu yakinkan badan aku yang aku tidaklah sesakit sepertimana yang badan aku pikir. Mula-mula badan aku setuju, semua normal. Lepas tu aku start nampak tompok-tompok hitam, macam nak pengsan, tapi aku main jugak.



Lepas sejam main, balik rumah, tompok-tompok hitam bertambah, dan aku rasa macam lepas buat marathon seratus kilometer. Penat babi. Ambek kau, nak sangat mengada-ngada sakit (marah badan sendiri).



Hasilnya, sekarang badan aku dah kurang panas dan aku rasa aku mampu pegi kelas esok.








ps : terlampau banyak makan kambing turut menyumbang kepada kepanasan badan aku. Damn you tasty kambing!!

No comments: