Saturday, March 6, 2010

Judi-judian

Hidup adalah perjudian. Jadi janganlah berjudi, haram di sisi-sisi undang-undang.




Tak best hidup kalau tak gamble. Bosan. Tak thrill. Lagi best kalau pertaruhan tu menjadi. Tapi tak best kalau pertaruhan tu makan diri sendiri. Ambek hang, nak sangat gamble. Kena kepala sendiri. Dah terhantuk baru nak terngadah (wah wah wah).



Aku seriously seorang kaki judi kehidupan tegar. Semua benda kalau boleh nak gamble. Kadang-kadang aku suka gamble;

"Apa jadi kalau aku makan cili merah enam batang? Gamble...." Jawapannya, pedas berasap telinga.

"Apa jadi kalau aku minum kopi pukul tiga pagi? Gamble......" Jawapannya, solat Subuh yang awal.

"Apa jadi kalau aku berak kejap sedangkan match bola masih berbaki lagi lima minit? Gamble....." Jawapannya, terlepas dua gol minit-minit terakhir dan menyumpah-nyumpah bontot sendiri di dalam jamban.

"Apa jadi kalau aku terima offer JPA belajar kat oversea walaupun aku tau aku tak cukup ready dari segi mental? Gamble...." Jawapannya, pengalaman berbaldi-baldi ditimba, begitu la jugak kesusahan, berkolah-kolah.
 



Dan tahun lepas adalah tahun perjudian aku yang paling tinggi, dan aku hilang semua.SE.MU.WA. Aku tak menyesal sebab aku memang seorang yang susah nak menyesal, cuma sedih sebab pertaruhan aku tak menjadi. Menyesal dahulu pendapatan, menyesal kemudian? Tak payah, benda dah berlalu.















Kalau dah nama tahik judi, sampai ke tua jualah diri ini berjudi.

5 comments:

fish said...

dude!!!hidup kalau takda masalah,bkn hidup...kita ni bkn malaikat,kita ni manusia,manusia manada yg perfect...lagipun smua ni dugaan,smua ni ada hikmah...percayalah ckp aku,aku dah lalui smua tu...boleh punyaa,be a man,face it like a man!!

PokaPola said...

baiklah en wizard

Aidi-Safuan said...

wahahahaha...serupa la kita. xsuka la planning2 semua nih. gamble je. huhu...

Unknown said...

aku nk gak...

PokaPola said...

aidi : haah, sama la kita

luz : kejap aku pegi ambek