Friday, March 5, 2010

Masala la dey, masala

Dah nama pun hidup, tak sah la kalau takdak masalah. Siapa la dalam dunia ni yang takdak masalah, orang gila je rasanya.




Habit buruk aku, bila ada masalah, tak kira la kecik ke besar (selalunya besar), aku akan pikir pasal budak-budak kat Somalia yang kebuluran ke, perempuan-perempuan Rusia yang diseludup untuk dijadikan pelacur ke, takpun mereka-mereka yang menghidap kanser tunggu hari nak mati ke. Dan masalah aku secara otomatik akan mengecut jadi masalah kecik. Hati aku rasa tenang sikit.




Tapiiiiiiiiiii, aku akan jadi sambil lewa. Masalah tu dah jadi kecik kan, so biar je la, nanti-nanti aku setel. Sedar-sedar dah seguni masalah aku.

Contoh, aku tak renew lagi pasport aku yang lagi empat bulan mampos.

Dan dengan tak te'renew'nya pasport aku, aku tak boleh renew kad pengenalan perancis aku yang dah dekat tujuh bulan mampos.

Dan dengan tak te'renew'nya kad pengenalan aku, aku maybe tak boleh melancong ke Malaysia summer ni.

And so on. Domino effect.

Benda kecik (kecik je kan pasport) affect benda besar (seat kapal terbang Etihad Airlines ke Malaysia aku).Next week la aku renew pasport aku, kang dicop anak derhaka pulak tak balik jenguk orang kampung.




Bagi sesetengah orang, masalah dia la yang paling besar dalam dunia, walaupun masalah dia hanyalah kening tebal sebelah ke, takpun lupa cuci spender untuk stok seminggu, takpun berat badan dia lebih satu kilo dari berat badan ideal. Dramatik sungguh.



 







....dan aku rasa aku dalam masalah-masalah yang tak kurang besarnya sekarang... 

"Kangar, we have a problem"

3 comments:

wizard said...

ooo baru aku paham...ok2 HQ membuka tirai kepada para tetamunya wiken ni...mai2

PokaPola said...

peroblem besaq kali ni.

next week ah, big busy plak wiken ni

wizard said...

prob lagi besaq?!slama ni prob hg tak cukup besaq dah ka??