Tuesday, March 16, 2010

Juru-tak-rawat, jurubabat

Bagi aku nurse adalah sorang pompuan yang muka cantik, badan cantik, sopan dan berbudi pekerti yang mulia.





Baru sekarang aku sedar yang tak semua nurse macam tu. Ada jugak nurse yang lebih sesuai jadi babi inkridibel halk. Badan besar, hobi menengking orang (yang sakit dan memerlukan bantuan) dan sangat susah nak mempercayai masalah orang (yang sakit dan memerlukan bantuan). Aku bercakap dari pengalaman aku setengah jam yang lepas.





Bila aku bercakap pasal masalah aku, dia doakan supaya aku akan dapat lebih banyak masalah. Baik tak payah jadi nurse.

Bila aku cakap aku tak boleh tidur malam, dia tanya aku "Adakah anda selalu berasa horny setiap malam sehingga tidak dapat tidur?". Apakejadah? Kalau aku horny sekalipun, tau la aku mengalirkan rasa kehornyan tersebut ke arah yang lebih membina. Bodoh.

Bila aku cakap lagi yang aku memang tak boleh tidur, dia cakap aku tipu, semua itu dusta. Nak je aku ambek buku talipon atas meja dia tu, hentok kepala dia bertubi-tubi.

Aku rasa hangin lagi bila dia cakap "Sini kat France, kita ada undang-undang dan protokol". Apa dia ingat negara dia sorang je yang ada protokol? Yang semua negara-negara asia adalah sampah? Dey, printer kau tu pun Made In Malaysia ok?







So, moral of the story, sapa-sapa yang rasa kalau tengok dalam cermin tu, nampak macam beruang, sila jangan jadi nurse. Please.










ps: aku rasa nak hayun kaki aku laju-laju kat muka nurse bila dia cakap "jumaat datang lagi eh, kita tengok ada progresion ke tak pasal masalah tidur kau tu", ha, sampai kiamat pun aku takkan masuk lagi bilik nurse ni.

1 comment:

nulat said...

kenapa tak consult doktor terus? dekat france memang macam tu ke?