Saturday, March 13, 2010

Kalut, bukan nak turun ke laut

Pilihan selalunya akan mangakibatkan kekalutan.




Kalau ada dua parti dalam satu negara, akan timbul kekecohan. Sama ada angkara pertelingkahan antara penyokong-penyokong fanatik ataupun perselisihan pendapat antara ahli-ahli politik (wah, rhyme). Normal la kan? Negara mana yang sentiasa je aman (wah, rhyme lagi). Laut mana yang tidak berombak (acecece).





Kalau student dalam kelas diberi pilihan untuk assignment, konfem jadi kalut. Berdebar-debar nak decide assignement mana nak pilih. Nak pilih assignment A, susah, leceh. Nak pilih assignment B, banyak benda nak kena buat, leceh jugak. Last-last, ikut decision member sebelah.





Kalau pergi kedai nak beli kopi, tetiba pulak ada keluaran kopi baru. Aish, nak beli yang selalu dibeli ke nak try yang baru? Kalau beli yang baru kang tak sedap pulak rasa dia. Nak beli yang lama, dah bosan asyik minum kopi yang sama. Last-last beli dua-dua. Kannnn dah membazir.











Sekarang aku dalam kekalutan, nak tidur ke nak tengok movie kejap (kejap la sangat kalau dua jam) sebab bunyi cengkerik-cengkerik dah berkemunandang kat luar? Kalau tidur rugi, sebab esok wiken. Kalau tengok movie, esok konfem bangun lambat dan esok aku plan nak keluar kejap pagi.

Haih, pilihan, pilihan, kau membuat hatiku rasa serba salah.

No comments: