Thursday, March 22, 2012

Lari rumah rupanya. Kembali.

Setelah membaca keratan akhbar yang bertajuk "Remaja hanya main sandiwara" di Harian Metrohohohoktuih, dapat aku simpulkan bahawa remaja yang kekunun diculik tempoh hari, adalah bengap. Bengap mengalahkan kaldei padang pasir.




Sekian.




Eh mana boleh, aku nak hentam jugak. Apekebangang? Whatthehell hoi? Sudahlah budak sekolah ugama, muka pun nampak macam suci, tapi otak? Serupa budak sekolah tadika kemas. Lepas tu boleh pulak mak saudara beliau (yang ditugaskan berlakon sebagai 'penculik' pada hari kejadian), kata "Saya tak paham kenapa parents beliau perlu hebohkan di suratkhabar sedangkan ini masalah keluarga." Kepalahottak kau?! Parents dia hebohkan sebab takut betul-betul kena culik la baghal! Kalau dah masuk paper, senang la orang awam yang lain nak tolong!! Baghal dazgdezdnzeud!!




Balik-balik, lari ke rumah boyfriend. Apa kau dah gatal sangat ke nak beromen?? Umur baru setahun jagung, darah baru setampuk pinang, ada hati nak buat drama culik-menculik. Blah lah kau budak. Sia-sia aku dengan mak aku membincangkan isu kau kena culik dalam kereta masa aku hantar mak aku pergi kerja hari tu. Bukan main serius perbincangan kami berdua, mencari salah siapa, memikirkan apakah kau akan menjadi satu lagi titik hitam dalam sejarah penculikan kanak-kanak di Malaysia. Malangnya, kau babi.




Alasan 'lari rumah sebab dikongkong' adalah alasan paling babi. Apa kau ingat kau wanita bekerjaya ke nak hidup bebas??!! Makan minum pakai buang tuala wanita kau pun makbapak kau belikan lagi, kongkong tengkorakhang.




Tanggunglah kau kemaluan besar di mata rakyat Malaysia selama kau hidup di muka Bumi ini. Kau memalukan semua pelajar/bekas pelajar sekolah ugama di Malaysia. Bak kata pepatah, "Sendiri buat tahi, sendiri jugalah kau tanggung tahi kau tu."




Aku marah.

3 comments:

Anonymous said...

kenapa la bbdk skrg asal stress je lari umah. x phm sungguh! aku dlu lg la stress. paling2 bangsat pn aku dok tulis lirik lagu memaki hamun je...

Mid said...

ntahhh..hari tu pn aku mati2 ingatkn budak ni mmg betul la kne culik..da la skrng ni budak kecil pn kne bakor..x tau la berapa jenis la orng 'gila' ni..time aku sekolah dlu susah mmg susah tp xde la nak lari dari rumah pn...

bai baizura said...

eh ni lari mana pulak?apesal aku x tau pon cerite ni.hadoii nk lari2 pon agak2 lah pergi tempat yg sesuai.hmpphh..