Thursday, November 17, 2011

Perkauman bola sepak

Sepp Blatter baru cakap "There is no racism in football." Terjemahannya, "Mana ada doh sifat perkauman dalam bola."




Dan beliau adalah presiden FIFA. Tapi komen itu sangat bangang dan penuh dengan penipuan.




Kau kenal Samuel Eto? Masa dia main untuk Barcelona kat padang, penonton-penonton pernah baling kacang ke dalam padang. Sebab Eto ni berkulit gelap. Dari benua Afrika. Penonton-penonton ni siap buat bunyi monyet. Itu bukan racism ke Mista Sepp?




Pemain Malaysia sendiri. Aku tak pasti pemain kelab mana, masa tu pemain import dibenarkan. Pemain kelab ni panggil pemain import dari Afrika tu dengan panggilan 'Negro'. Itu bukan racism ke Mista Sepp?




Milan Baros, bekas pemain Liverpool. Masa beliau beraksi di salah sebuah kelab di Perancis, Olympique Lyonnais, beliau menutup hidung, sambil melambai-lambai tangan ke hidung beliau seolah-olah berkata, "Kau busuklah" kepada seorang pemain berasal dari Afrika. Itu bukam racism ke Mista Sepp?




Yang terbaru, tapi ini belum disahkan lagi, masih dalam siasatan Perbadanan Bola Sepak Inggeris. John Terry, pemain Chelsea, dalam sebuah ulangtayang semasa permainan menentang QPR, gerak mulut beliau seolah-olah berkata, "You're fking black cunt!", terjemahannya, "Kau rahim senggama kehitaman." Yep, kepada seorang pemain berkulit hitam iaitu Anton Ferdinand adik kepada Rio Ferdinand. Pergi search kat Youtube ulangtayang ini.




Jadi, kesimpulannya, Sepp Blatter adalah bengap. Racism is everywhere. That's a fact.

1 comment:

emak. bukan penari tiang said...

sejak bila rahim ialah cunt?

cunt is.....er tak pa la, kai

bai.