Thursday, November 24, 2011

Aku demam

Hari ni aku demam. Jadi aku melingkup tidoq satu hari atas katil. Masa demam, tidur adalah tak best, sebab bila bangun, kepala macam kena hempap kontena, tekak macam kena tusuk lembing, mata pulak akan lebam. Jadi hari ini aku kurang kacak sikit.




Nak tau apasal aku demam? Semalam. aku pergi kelas. Sekarang universiti aku tengah buat perangai cibai. Dia arahkan pelajar parking kereta anakharam punya jauh dari kelas. Dan sekarang musim hujan. Aku tak reti pakai payung, sebab nampak tak macho.




Jadi semalam, lepas aku parking kereta, menapaklah aku ke kelas. Tahap konfiden adalah tinggi bahawa kelas adalah di satu bangunan. Lepas lima minit menapak, baru ku sedar bahawa, aku salah. Kelas aku kat bangunan lain. Jarak dari bangunan yang salah dengan bangunan yang betul adalah dekat sepuluh minit dengan penapakan kaki. Jadi dengan hati yang menyumpah segala maknenekharamjadah, aku menapak. Jauh gila babi kau tau.




Ditambah dengan hujan. Tak lebat pun sebenarnya hujan tu, tapi disebabkan aku ni kacak dan genius, antibiotik aku kurang aktif. Maka, aku demam hari ini.




Sekarang, iaitu selepas dekat limabelasjam tidur tak sedarkan diri, kepala aku sakit, tekak aku sakit, mata aku lebam. Babi lah. Aku bengang ni, apasal kau kena tukar tempat parking pergi tampat yang jauh. Dah lah jauh, berbukit pulak tu, kau ingat aku ni rajin sangat nak menapak naik turun bukit pergi kelas?