Sunday, November 27, 2011

Ini tidak adil

Kesian pulak aku tengok Yuna kena bagi balik anugerah AIM beliau. Ha memang, aku memang suka komen berita yang dah macam nak basi. Ini tidak adil tidak adil tidak adil tidak adil tidak adil.




Kalau dalam permainan bola sepak, jikalau pengadil dah buat keputusan yang salah, macam terhadiahkan penalti sedangkan itu bukan penalti, atau terhadiahkan kad merah sedangkan itu bukan kad merah. Penalti dan kad merah tersebut tidak akan ditarik balik selepas permainan. Tetapi, pengadil itu akan digantung atau didenda. Yang dah lepas tu lepas la bai. Jadi dengan ini, aku nak AIM dan RIM didenda. Bodoh malu gila kot Yuna dah huha-huha yuhu-yuhu seleburit anugerah beliau.




Kisah bermula bila ada orang pertikai kenapa Yuna menang sedangkan beliau dah kalah dalam kategori Pop kepada Anuar Zain. Eh, kenapa kau tak fikir pasal isu tu masa kau umum pemenang atas pentas hari tu? Apa ke bangang. Setahu aku (dari apa yang aku baca dalam suratkhabar), pihak juri masih tetap juri yang lama, yang berubah cuma pihak pengurusan.




Sepatutnya, trofi Anuar Zain untuk pemenang kategori Pop tu yang ditarik balik sebab Yuna menang lagu terbaik. Not the other way around. Sepatutnya Yuna menang dua-dua anugerah, untuk kategori Pop terbaik, dan untuk lagu terbaik. Kenapa Anuar Zain yang kena menang? Adakah sebab masa AIM haritu anugerah kategori Pop diumum terlebih dahulu? Kalau itu sebabnya, AIM dan RIM memang bangang.




"I got a missed call from AIM. Maybe they want they award back." - twitter Audi Mok. Hakhakhak.




Aku ulang balik, sebab aku suka ulang. Sepatunya Yuna menang kedua-dua anugerah. AIM patut tukar jadi AKKBAKKKBB (Anugerah Kejap Kau Boleh Ambek Kejap Kau Kena Bagi Balik).






Ini tidak adil. Eh aku dengar Norman jadi juri, sebab tu beliau tak puas hati lagu tulisan adik beliau tak menang. Wallahualam bisowap.

No comments: