Thursday, November 3, 2011

Dengan geniusnya.

Minggu lepas aku dengan geniusnya pergi install app apa benda entah kat iPhone aku. IPhone aku dengan geniusnya pula terus tak boleh bukak. IPhone aku dengan geniusnya dah jailbroken, oleh aku. Jailbreak tu adalah kau buat iPhone kau boleh pakai apa jua software dekat Appstore secara percuma. Ya, aku lanun.




Jadi dengan geniusnya aku tak tidur selama dua hari mencari penyelesaian. Jalan penyelesaian yang aku jumpa adalah dengan re-jailbreak. Dengan geniusnya aku re-jailbreak iPhone aku. Tanpa kusedari, aku terlepas pandang satu aspek, dengan geniusnya.




Pendek cerita, dengan geniusnya aku ter-upgrade baseband iPhone kepada versi yang tidak boleh dipakai dengan apa jua simcard. Sebelum ni boleh, lepas ter-upgrade, terus tak boleh pakai, dengan geniusnya iPhone aku berubah menjadi iPod, dengan geniusnya. Aku hanya boleh dengar lagu, tolak sana tolak sini, online wifi.




Jadi dengan geniusnya aku tak tidur lagi dua hari (make it empat hari) untuk mengugel penyelesaian. GEVEY simcard, itu jalan penyelesaian yang ada, satu-satunya penyelesaian. Dengan geniusnya aku pun pergi beli. RM 58, dengan geniusnya aku rugi RM 58 sebab pergi upgrade baseband dengan geniusnya.




GEVEY memang berkesan, dengan geniusnya. Cuma sampai sekarang aku tak boleh pakai GEVEY dengan sim UMobile. Disebabkan aku genius, jadi aku rasa aku tau apasal. Berdasarkan kegeniusan aku, sebab UMobile takdak line dekat sini (dia pinjam line Celcom), sebab tu tak boleh. Aku genius, jadi ini fakta.




Kesimpulan genius : Aku tak tidur selama 4 hari sebab nak betulkan iPhone aku. Dan aku tipu bila aku tulis kat atas aku tak ingat aku install app apa sampai tak boleh bukak in the first place. Sebenarnya aku pergi install Custom Font untuk bagi font dekat iPhone aku nampak cantik. Bangang bukan? Ada sesetengah perkataan 'genius' kat dalam entry ini patut digantikan dengan perkataan 'bangang'.

1 comment:

nulat said...

Oo yang kau siap jobo kat Facebook tu kan?