Sunday, July 4, 2010

Pau

Nak kata diorang miskin, dressing macam superstah, siap dengan bling-bling, topi senget sebelah, spek ratus-ratus.




Kalau anda seorang yang berupa Asia sedang berjalan-jalan sambil menghisap rokok, hati-hatilah kerana anda mungkin dipau. Bukan setakat rokok, duit syiling seeurodua juga mungkin diminta.




Antara langkah untuk mencegah dari dipau ;



"Ini rokok last saya brader, sorry"


"Sorry, I don't speak french, I'm from Kemboja"


"Rokok? Cuba pegi tanya mak kau, rasa-rasa dia ada kot rokok semalam aku tinggalkan tepi katil" (tak penah try lagi, jangan try kalau rasa nak idup lama lagi)  


"Rokok? Saya tak merokok, ni saya tolong pegang rokok member, dia pegi toilet"


"No" *buat muka seposen sambil geleng kepala*


"byxzgreck vnaityrxbagdsh bnjer" *pura-pura gila* 








Hari tu ada sorang makcik datang dekat aku, omong dalam french,

"Eh, kau ada satu euro atau dua tak? SYILING, SYI-LING, SYI-------LING, ada tak? SYI-LING"  




Butuh hang, ingat aku Asian, aku takleh cakap french. Eh, termencarut.

3 comments:

Nyetok said...

Kawan pernah kena pau RM200, kawan tikam balik guna pen kilometrico.! 3 tahun lepas

WP said...

Eh, you sure you tak pernah cakap dgn dia "Sorry, I don't speak french, I'm from Kemboja"? :P

PokaPola said...

@ nyetok : hahaha, bagus-bagus

@ WP : Tak penah try lagi, nanti aku try, hahaha