Tuesday, July 6, 2010

Jolie & Tarzan

Hari tu aku baca satu novel ni (yang sampai sekarang tak habes-habes lagi), "Timeline" hasil karya Michael Crichton. Cerita pasal sekumpulan geologist kembali ke masa medieval.




Aku bukan nak buat sinopsis cerita ke apa. Tapi ada satu part yang aku rasa sangat bestt. Part yang buat aku rasa macam aku nak pegi duduk dalam hutan sorang-sorang.




Time diorang baru sampai ke masa silam. Diorang terkejut. Takdak bunyi kereta, takdak bunyi hon kereta, takdak bunyi keretapi melintas, takdak bunyi kapalterbang meluncur. Bunyi yang diorang dapat dengar hanyalah bunyi sungai, daun, unggas, dan kuda. Aman. Tak dapat aku bayangkan.




Lagi satu part yang best. Bintang-bintang dan planet-planet pun diorang boleh tengok dengan clear. No wonder la Galileo dapat discover bintang-bintang dangan mata kasar. Bayangkan korang keluar malam-malam, dapat tengok bintang-bintang dengan clear kat langit. Wah, best.




Lagi satu yang best duduk dalam hutan adalah jauh dari segala tanggungjawab dan bebanan hidup. Kau sekadar perlu pikir macam mana nak memburu, tidak dimakan singa dan harimau dan disengat black widow.







Kalau dalam hutan ada internet dan astro, dah lama aku duduk dalam hutan. Oh dan juga katil queen size. Dan juga tv plasma gantung. Dan juga Mekdi. Dan juga xbox. Dan juga Angelina Jolie. Kalau ada benda-benda ni dah lama aku jadi Tarzan dalam hutan.

OHHHH----HOOOO---OOHOOOOO---HUNGGA-HUNGGA!

No comments: