Thursday, July 22, 2010

Jual ubat!

Haish, dari jauh memang nampak kesian. Tertanya-tanya jugak dia jual apa.




Datang meja makan, bagi salam. Rupanya jual ubat. Okeh, jual ubat, aku tak berminat. So aku diam je la, angkat tangan, tanda aku TIDAK BERMINAT !!!




Dua tiga kali dok ulang "Assalammualaikum Dik, beli ubat dik?", aku angkat tangan, TAK MINAT.


"Assalammualaikum Dik, beli ubat dik??", aku angkat tangan lagi, AKU TAK MINAT LA NGOK.


"Takmau takpa la dik, ASSALAMMUALAIKUM!!!!!!"




Eh, nak garang-garang pulak. Aku humban masuk laut jugak kang pakcik ni. Masalahnya, jawab salam boleh je jawab slow-slow. Nak aku jawab salam kuat-kuat kat telinga dia ke?




Bukan nak kutuk, tapi boleh la pikir sendiri kan, orang datang kedai makan nak MAKAN, bukan nak BELI UBAT mahupun MENJAWAB SALAM KUAT-KUAT.




Haih, bikin hilang selera makan aku. Esok kalau aku pergi lagi kang aku bawak mikrofon satu, jerit bagi pekak terus, senang.

2 comments:

Dean said...

haha...jgn dilayan sgt org2 mcm tu

PokaPola said...

@ dean : bikin bengang je pakcik tu