Saturday, July 10, 2010

Mamat ini

Aku paling suka mimpi di mana aku tahu aku sedang bermimpi dalam mimpi aku (heh?). Kau boleh buat apa saja dalam mimpi kau tu. Aku baru sekali, haish.




Disebabkan aku tengah bosan sekarang, semalam aku google pasal mimpi-mimpi pelik. Lepas tu terbukak satu website ni. Pergh, meremang jugak la at first. Bayangkan, beribu orang dalam dunia mimpi pasal mamat yang sama (yang diorang tak kenal) banyak-banyak kali.




Ramai yang mengaku pernah jumpa mamat ni dalam mimpi diorang padahal tak pernah jumpa pun in reality life. Banyak teori pelik, antaranya, mamat ni adalah tuhan, mamat ni adalah orang yang mampu masuk dalam mimpi orang etc.




Lepas tu aku google la lagi pasal mamat ni. Lama jugak aku dok mengadap skrin laptop baca pasal mamat ni. Alih-alih, aku jumpa satu website yang konfemkan cerita pasal mamat ni adalah tipu belaka, dan sekadar untuk tujuan marketing.




Cis! Rasa tertipu sekejap. Tapi aku kagum, taktik marketing yang kreatif (marketing untuk apa pun aku taktau). Mamat ni haram tak wujud pun dan orang disebalik penipuan ni adalah seorang pengiklan kreatif Itali (kot).




HA, ni lagi menarik, sorang producer filem Hollywood nak bikin filem pasal mamat ni tahun depan. Ho-ho. First kau tipu orang kaw-kaw, then kau dapat duit lagi untuk royalti filem. Sangat menarik.







Nak tengok muka mamat hodoh ni? Sinilah. Jangan korang termimpi pasal dia malam ni sudehh.

1 comment:

suhaisweet said...

Dropping here..Very nice..friend, check also my latest ya Funny!