Monday, July 26, 2010

Makhluk hijau

Eksperimen



Seorang saintis membuat eksperimen ke atas seekor katak.




Mula-mula dia jerit kat katak tu, "Lompat!" katak tu pun lompat.


Dia potong sebelah kaki belakang katak tu, lepas tu dia jerit "Lompat!" katak tu pun terkial-kial la melompat dengan sebelah kaki.


Dia potong lagi sebelah kaki belakang katak tu, lepas tu dia jerit "Lompat!" katak tu tak lompat. Dia jerit lagi "Lompat!" katak tu tak lompat. Banyak kali dia jerit kat katak tu, katak tu buat dek je, tak lompat.




So, saintis ni buat kesimpulan "Katak yang tiada kaki belakang adalah pekak"

3 comments:

WP said...

Eh? Yang ni macam pernah dengar...

Nulat said...
This comment has been removed by the author.
PokaPola said...

@ wp : yep, i read it somewhere many years ago, it was in readers digest i think

@ nulat : hahaha, aku bukan saintis