Thursday, December 20, 2012

Teka-teki syiling (dah ada jawapan)

Celaka betul.


Aku ada satu teka-teki ni yang walaupun banyak kali aku dah dengar, dan aku dah tahu jawapan dia. Tapi bila bila ada orang tanya, aku akan gagal untuk jawab. Sama ada aku ni nyanyuk atau pun teka-teki ni pesen tak lekang dek panas tak lapuk dek hujan.


"Dua keping duit syiling. Hasil tambah nilai kedua-dua syiling adalah tiga puluh sen. Dan satu daripada dua syiling tu adalah bukan syiling sepuluh sen."


Hah? Tahu ke jawab? Tahu keeeeeeee?


JAWAPAN : DAH ADA ORANG JAWAB DAH. (KOMEN KAT BAWAH)


Jawapan ada dalam soalan. "Satu daripada dua syiling tu adalah bukan syiling sepuluh sen."


Satu daripada dua syiling tu adalah syiling dua puluh sen. Dan satu lagi adalah syiling sepuluh sen.


Kahkahkah.

8 comments:

Anonymous said...

aduhh ape jwpnnye

eing said...

gila. mana ada jawapan

PokaPola said...

@ anon : nama pun teka-teki, jawapan dia ada dalam soalan. Kahkahkah.

Hikaru Yui said...

aku baca entry ni semalam.. baca lagi hari ni sbb nak tgk jawapan... tp masih xdak..

xpa esok aku mai lagi =p

PokaPola said...

@ hikaru : aku cadang nak bagi jawapan dia tahun depan, kahkahkah

soya said...

"anon : nama pun teka-teki, jawapan dia ada dalam soalan. Kahkahkah"

aku baca soalan 4 kali.. masih tak jumpa..
baca kali ke 5.. dan ulang 2kali ayat "dan satu daripada dua syiling itu bukan syiling sepuluh sen".. baru dapat.. memang betul dah bag jawapan sbb satu tu syiling duapuluh sen..

betul kan...
ke salah..

PokaPola said...

@ soya : betul!!! Anda lah pemenang yang saya cari-cari!! Tahniah. Anda menang motoooooo.

Hikaru Yui said...

ooo kahkahkah... ok nnti aku tekatekikan kawan2 aku plak =p