Wednesday, December 19, 2012

Kiamat ke belum?

Keputusan PMR keluar hari ni.


Entah. Aku tak peduli sangat pasal PMR ni. Lagipun menyampah sebenarnya bila ada orang yang menyampah dengan budak-budak yang post di Facebook atau di Twitter pasal keputusan PMR beliau. Biarlah budak-budak tu nak rasa seronok sekali-sekala. Bak kata orang, let them live the moment. Betul ke aku speaking tu?


Yang pasal kiamat 21/12/2012 atau Jumaat ni pun satu jugak. Sekarang ni ada dua kem. Kem yang satu, percaya gila babi dunia akan kiamat Jumaat ni. Kem yang dua, memaki geng dari kem satu, katanya kurafat, dan membangkang yang Jumaat ni akan kiamat.


Pada pandangan aku yang amat tajam ni, aku rasa dua-dua kurafat. Sebabnya, kem satu, percaya akan ramalan kiamat. Dan kem dua, dalam menyakinkan diri bahawa kem satu itu kurafat, dan yakin yang amat sangat bahawa Jumaat ni tidak akan kiamat, dalam sedar tak sedar juga kurafat kerana dengan tak sengaja meramalkan bahawa Jumaat ini bukan kiamat. Nampak? Tajam bukan padangan aku? Kacak pulak tu.


Moral bebelan aku kat atas tu adalah. Jangan kau ingat aku suka-suka tulis tanpa ada moral sebab aku ni belia yang penuh dengan moral dan tatasusila.


Moral dia adalah 'Carpe diem'. Atau dalam bahasa Malaysia, aku taktau dalam bahasa Malaysia apa maksud dia, tapi kalau dalam bahasa Inggeris, maksud dia 'Seize the day.'


PMR aku dulu 8A.

1 comment:

Anonymous said...

Kuat betul kuasa filem holywood. PMR aku dulu 3A tapi tetap bijak sampai sekarang berkat doa cikgu. Hahaaa...