Sunday, December 30, 2012

Pulau Gegagak

Aku hari tu pergi Pulau Pinang kejap. Lepas tu bila aku balik ke rumah, aku dilanda batuk, selsema, demam dan kahak kuning kaw-kaw punya pekat. Tapi jangan risau. Aku masih kacak seperti sebelum aku sakit-sakit.


Memandangkan aku ke Pulau Pinang. Aku nak tanya sikit lah, tang mana ada jual mutiara kat Penang? Sebab nama jolok-jolok Pulau Pinang sepertimana yang kita semua maklum adalah Pulau Mutiara. Tapi aku tak jumpa pun mutiara. Kau ada jumpa?


Selain itu, aku peratusan kehadiran binatang yang paling tinggi di Pulau Pinang adalah gagak. Merata tempat aku pergi, mesti ada gagak. Kalau ikutkan hati, mahu sahaja aku tukar Pulau Mutiara tu ke Pulau Gegagak.


Itu je lah aku nak cakap. Kang cakap-cakap lebih-lebih kang orang Penang marah. Leceh.


Nasi kandar merupakan satu jenis nasi yang aku tak akan rasa bosan terhadap beliau, sampai bila-bila.

No comments: