Friday, February 17, 2012

Tak cukup tidur

Aku sekarang ni dah jarang tidur tak cukup. Sama ada aku tidur cukup-cukup jam dan bangun untuk ke kelas, ataupun aku tidur lambat lebih jam dan langsung tak ke kelas. Maklumlah, remaja, tak remaja lah kalau tidur awal bangun awal bersiap awal masuk kelas awal skema nak mampus macam nerd pakai spek mata bulat besar macam Nobita.




Aku ada perasan. Bila aku tidur tak cukup. Otak aku akan beralih tempat.




Macam pagi tadi. Bila aku bangun. Aku terus fikir, "Sakit gilababi perut. Harus berak sebelum ke kelas."




Dalam kereta on the way ke kelas. Pun mulut aku dok bercakap, "Eh sakit perut nak berak lagi. Tadi bukan aku dah berak ke?"




Terus pecut macam pelesit mabuk pergi kelas. Masuk kelas lima minit. Member tegur pun aku balas dengan, "Aku sakit perut ah, harus berak."




Aku pergi tandas. Buang apa yang patut dibuang walaupun dalam kuantiti yang amat sedikit. Dah melangkah keluar tandas pun aku dok fikir lagi, "Ish takkan nak berak lagi? Berapa kali mahu berak?"




Sekarang aku kat kedai makan. Aku pasti, habis je aku makan ni, aku akan mahu berak lagi. Nafsu berak menjadi-jadi.




Kesimpulannya, kalau aku tak cukup tidur, otak aku akan secara automatiknya beralih tempat ke jubor. Sikit-sikit nak berak, sikit-sikit nak berak.




Tapi ok lah, kurang-kurang otak aku berfikir bila beliau kat jubor. Bila duduk dalam kepala hotak, asyik fikir tilam dengan bantal, takpun Tiz Zakuyah.




Nak berak lagi ni. Salam Jumaat.

No comments: