Wednesday, February 3, 2010

Minit akhir

Ayat 'study smart' memang tak wujud langsung dalam kamus hidup aku. Apatah lagi 'study hard', jauh punggung dari api. Kalau esok nak exam, malam ni baru terkial-kial nak study sampai pukul empat lima pagi. Definisi untuk 'stadi last minit'.



Time aku kat asrama, memang sukses habis stadi last minit ni. Buku teks dah ada, buku rujukan yang tebal dah ada (kalau baling kat anjing, konpem mati), tinggal nak baca je. Sepupu aku cakap aku 'gifted student' sebab selalu skor. Keja ponteng kelas dan lompat pagar je time asrama dulu, gifted hapa gitu, itu genius (hahaha, masuk jamban flush sendiri). Rekod yang aku still pegang, ponteng kelas selama tiga bulan berturut-turut, hebat bukan? Cubalah.



Berbalik ke topik asal, stadi last minit. Sampai terbawak-bawak bila masuk menara gading (tak paham kenapa panggil menara gading). Setelah dua tahun setengah aku meng'eksperimen' teknik ni kat U, kesimpulan ; tak boleh diaplikasi, boleh diaplikasi kalau korang nak fail.



Satu je advantage stadi last minit ni, korang akan rasa adrenalin-adrenalin korang berfungsi, macam naik roller coaster. Kalau aku ada sakit jantung, dah lama aku rasa aku ke alam barzakh.








ps: nak stadi, esok test kecik.

No comments: