Sunday, June 20, 2010

Mahu tengok!

Leceh jadi pendatang kat negara orang. Semua movie nak dialihsuara. Kalau buat subtitle kan senang. Alihsuara tak best sebab :




1. Filem akan keluar lambat gila babi kat cinema. Contoh, Toy Story 3 dah keluar tapi kat sini, tengah bulan Julai baru nak keluar.


2. Bila actor bercakap, rasa pelik. Mulut gerak lain, suara yang keluar lain.


3. Kadang-kadang suara tak masuk dengan watak. Watak tough ganas gila babi. Suara kecik, macam bapok.


4. Filem keluar lambat!

5. Filem keluar lambat!!!


6. Toy Story 3 keluar lambat, aku nak tengok!!!




Time kecik-kecik dulu, orang tua aku 'kedekut' dengan aku. Aku kena simpan duit sendiri kalau nak beli something. Nak beli komik doremon, aku kena simpan duit sendiri. Nak beli kereta desyunkuro, aku kena simpan duit sendiri. Nak beli VCR movie, aku kena simpan duit sendiri. Dan Toy Story adalah movie pertama yang aku beli pakai duit sendiri (time tu aku darjah dua). VCR kedua aku adalah cerita Mr. Bean.




Dulu aku selalu kecik hati, apasal la orang tua aku kedekut sangat. Sekarang baru aku paham, susah rupanya nak cari duit. Sekarang baru aku paham kenapa ayat feveret orang tua aku adalah "Hang ingat abah dengan mak gheja cop duit ka?", takpun ayat "Ala, kat ghumah dah banyak dah." Sampai dulu aku ingat, "Pergh, best gila kalau besar nanti aku dapat gheja cop duit"







Aku nak tengok Toy Story 3!

No comments: