Monday, August 2, 2010

Buruh paksaan

Kesian aku tengok budak-budak sekolah rendah. Beg sekolah macam haram besar. Dah sama besar dengan saiz badan.




Time aku dulu pun banyak jugak buku nak kena bawak pegi sekolah. Sampai kekadang rasa macam buruh paksaan, pikul batu campur lembu atas bahu. Baik bawak kereta sorong je terus pegi sekolah.




Patut dibuat loker je kat semua sekolah rendah dan menengah. Selamat pun selamat, takdakla kes curi-mencuri. Tapi nanti kang bebudak sekolah rendah ni main sorok-sorok pulak dalam tu, bahaya jugak tu.




Haaaaa, takpun bagi je iPad sorang satu buat pegi sekolah.

3 comments:

princeduyong said...

memang betul la...kesian kan...

KASIH AYAH

Arra JaSmY said...

betul2,kadang2 kecian tengok budak2 sekolah skang.Dah la diorang skang makin kcik2 jew.beg lagi berat n besar kott dari dioang.alahai..=p

PokaPola said...

@ prince : holah

@ arra : lagi doploh taun entah-entah dorang besar arnab je