Saturday, July 28, 2012

Olimpik 2012

Secara resminya Olimpik 2012 sudah bermula di Great Britian.


Ini kiranya kali pertama aku tengok upacara pembukaan dari awal sampai habis. Pengarah upacara pembukaan adalah pengarah kepada filem Slumdog Millionaire. Kagum aku dengan upacara tu.


Ada dua part paling best sepanjang upacara tersebut, satu, kemunculan Rowan Atkinson aka Mr Kacang, dan kemunculan Paul McCartney bekas ahli kumpulan The Beatles yang mendendangkan lagu berhantu sepanjang zaman iaitu Hey Jude.


Cumanya aku sedih tadi pasal kontinjen Malaysia keluar TV kejap sangat. Tak sempat nak cari muka Leong Mun Yee. Ah sedih betul aku. Dengki ah brader kamera tu! Dasar perut busuk.


Bak kata kawan aku, "Ada dua je masa umat manusia dari seluruh dunia dapat dikumpulkan, masa dekat Padang Masyar dengan masa Sukan Olimpik."


Aku rasa Olimpik tahun ni adalah peluang terakhir untuk Malaysia menang medal emas. Kamon Datuk Chong Wei, semua rakyat Malaysia di belakang Datuk!!


Mara mara mara Malaysia!!


No comments: