Saturday, May 19, 2012

Melabur tupperware

Aku rasa pelaburan paling pasti akan menguntungkan selain dari melabur emas, adalah tupperware.




SETIAP kali pergi mana-mana kedai tupperware, bila aku tengok harga dia, mak ai, mahal. Lantas mak aku akan cakap, "Dulu murah ja tu. Tak sampai saploh ringgit." WTF?




Tupperware makin mahal sebab minyak makin mahal. Bahan utama plastik adalah petroleum. Disebabkan sangat susah kau nak stok minyak kereta, baik beli tupperware banyak-banyak, lepas tu simpan. Lagi lima enam tahun, kau jual balik. Lagipun tupperware bukannya ada tarikh luput, sampai kiamat pun boleh pakai.




Aku rasa boleh jalan ni kalau esok-esok aku kerja, aku stok tupperware banyak-banyak. Agak-agak harga minyak antarabangsa naik, aku jual kat makcik-makcik yang takdak kerja lain selain membeli perkakas dapur sekadar untuk hiasan.




Uish. Semat jugak idea pelaburan aku ni. Siapa nak jadi pemegang saham?

2 comments:

Hikaru Yui said...

kalau serius..mungkin link no dapat membantu =p

https://www.facebook.com/pages/Just-Tupperware-U/183228365113028

mdmkoya said...

meh vote anak aku meh

mari n mesti vote for zara n afnan

like dulu page ni --> http://www.facebook.com/LollyTot

pastu g cni ok like

pic zara ---> http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150943065732040&set=a.10150843805617040.471437.237235437039&type=3&theater

pic afnan ---> http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150947562667040&set=a.10150843805617040.471437.237235437039&type=3&theater

tQ much3 for voting <3

hahaha p/s:xde kena mengena ngn entry ko kan#