Friday, August 10, 2012

Lawak kasaq baqhang

Satu hari, aku serta dua lagi rakan sedang berborak-borak mengenai hal-hal yang langsung tiada faedah. Sudahlah tiada faedah, tiada guna pula tu. Bayangkan betapa kosongnya borak-borak kami bertiga. Jadi ianya dinamakan borak kosong.


Lalu, terjadilah satu perkara yang kelakar. Aku rasalah. Kalau kau rasa tak kelakar pun apa aku peduli. Aku akan hanya pura-pura peduli, namun hakikatnya aku langsung tidak peduli. Langsung tidak. Ada tiga watak di dalam perbualan yang bakal aku tulis. Mari namakan mereka sebagai Ali, Ah Chong dan Muthu sebagai langkah 1Malaysia. SATU!!!!!! Malaysia!!!!




Ali : Kalau kau nak beli kondom maknanya kau kena order saiz XXS.


Ah Chong : Kondom saiz XXS tu aku dah curi kau punya masa bermesra dengan sepupu kau hari tu.


Ali : Sepupu aku semua lelaki. Kau suka bermesra dengan lelaki eh?


Muthu : Kau ni Ah Chong. Dasar orang bernama Ah Chong, semua sama. Suka bermesra dengan lelaki.




Ini orang panggil berbalas jenaka. Kira macam berbalas pantun, cuma kau kena cari idea balik untuk balas jenaka tu dengan sepantas kilat.


Oh ya, watak Ah Chong dalam perbualan di atas dimainkan oleh orang yang nama beliau seakan-akan seorang ketua parti pembangkang.


Aku bukan Ali.

2 comments:

Lady RaRa said...

aku macam tahu siapakah ah chong

PokaPola said...

identiti dirahsiakan. tapi betul la tu.