Thursday, August 5, 2010

Siren??

Tak paham, tak paham.




Kenapa diorang naik kereta boleh laju-laju, boleh selit-selit, lepas tu selalu pasang siren? Kalau raja ke sultan ke, itu aku setuju la sikit (sikit je la), ni kalau setakat menteri-menteri, perlu ke?




Yang layak dapat pakai siren dan selit-selit bagi aku hanyalah ;


a) ambulan sebab kalau orang dalam ambulan tu dah nyawa-nyawa ikan, satu saat pun berharga ;

b) bomba sebab well rumah terbakar panggil bomba, lambat satu saat kang, mampos orang dalam rumah tu ;

c) dan polis sebab kalau lambat kang terlepas perompak-perompak.




Menteri?? Apahal nak selit-selit pakai siren?? Teori aku, menteri-menteri ni selalu datang lambat, event pukul lapan, pukul lapan setengah baru nak pakai tali leher, so bila dah lambat, pakat la kalut nak cepat sampai. Lain kali keluar la cepat sikit sedaraaaaaaa!!!!




Ni bukan kutuk kerajaan, ni aku nak kutuk menteri-menteri yang berlagak hebat, padahal kau menteri je punnnnnnnn, hari-hari makan nasi jugakkkkkk.

5 comments:

Ryehanna said...

ni first time kot aku komen kat sini.

bab ni aku setuju sgt. ni baru kat jalan raya...

camne plak kalau bini2 mentteri nak shopping?

penuh la dengan segala rombongan.. kasik jem je...

PokaPola said...

@ ryehanna : tu la pasal, bini-bini menteri takyah cakap la, berlagak lagi hebat.

btw, congrats kepada anda kerana bakal bercahaya mata

DaRk AnGeL said...

Bab ni kau tahu bab mana plg best sekali?

Biler time pagi2 pergi kerja jem teruk tuh lah depa nak lalu kasik siren segala... tapi sebab pagi2 orang nak pergi kerja kan.. mcm2 mana kau hon suruh org ke tepi pun tetap org tak boleh ketepi. jem teruk takde ruang. last2 sama lah jugak pak menteri tuh tersangkut kat traffik jam.

terus kau rasa nak tersenyum puas.

Ryehanna said...

hehehe...

masehhh

:P

PokaPola said...

@ dark : hahaha, kata duit banyak, beli la helikopterrrrr kan

@ ryehanna : welcome