Thursday, August 5, 2010

Tempahan

Semua orang tau kan sistem booking ataupun tempahan. Tapi kannnn, ada jugak sistem booking yang agak keji tapi kadang-kadang berkesan.




1. Dekat KFC yang ada wifi. Selalu ramai yang akan datang bawak laptop cari plug letrik. Teknik keji adalah, kau bawak selotep putih (yang boleh tulis kat atas tu), kau lekat kat satu plug, lepas tu kau tulis ROSAK. Aku pernah terkena kejap dulu, tapi dengan semangat ingin tahu, aku try jugak, dan hasilnya aku kagum dengan taktik entah-sapa yang lekat selotep tu.




2. Dalam shower dekat asrama. Setiap shower asrama aku dulu ada dua pili, satu pili besar dan satu pili kecik. Kau tutup pili besar, so kalau kau bukak pili kecik pun takkan ada air. So orang yang masuk akan ingat shower tu rosak. Kalau kau bijak, kau takkan tertipu, dan tak payah nak beratur panjang-panjang untuk mandi.




3. Ni taktik paling keji dalam dunia. Bukan kau pun yang tempah tempat tu, orang lain yang tempah, tapi kau sedap-sedap je pergi situ, dengan selambanya. Padahal yang tempah tu memang sangat-sangat memerlukan. Tau la susah nak carik parking, tapi janganlah ambek spot parking orang cacat. Bak kata mereka Jikalau hendak mengambil tempat parking kami, ambillah kecacatan kami sekali.






Kajang pak malau kajang berlipat,
Kajang pak salim kajang berlagu;
Parking orang cacat pun kau nak rembat,
Cacat betul kanggg, baru kau tahu.

1 comment:

Kosong said...

pengalaman ko ke derr