Friday, October 11, 2013

Jiran tak diundang

Sepanjang dua minggu lepas, aku berjaga malam, siang aku tidur, sebab ada peperiksaan. Sepanjang dua minggu lepas jugak jiran atas rumah suka buat bising tetengah malam. Pelik betul aku, ketuk paku dinding malam-malam, susun perabut malam-malam, berlari dalam rumah malam-malam.


Dan sepanjang dua minggu lepas jugak, bila aku keluar beli rokok tetengah malam, aku selalu terlajak naik tangga. Aku akan naik sampai tingkat atas rumah. Banyak kali jugak. Entah pesen nyanyuk kot aku ni? 


Tadi baru aku tahu, jiran atas rumah aku tu dah dekat sebulan lebih pindah rumah. 


Yang aku tahu, dengar-dengar cerita, jiran atas rumah aku pernah bergaduh dengan orang Siam. Aku malas ambil port bila bab rumahtangga orang ni. Memang teruk bergaduh. Masuk suratkhabar rasanya, aku pun tak berapa ingat.


Sekarang ni aku ada rumah pakcik aku. Dah tu macam mana aku nak balik rumah esok ni? Babi seram pulak aku bila fikir pasal hantu Siam ni. 

No comments: