Friday, April 13, 2012

Seniman mental

Seronok jugak ni nak tulis pasal artis. Sebab selalunya perangai, karenah dan kata-kata mereka adalah setaraf budak tadika gemas Taman Seri Garden Haji Taib Musa Rashid.




Bak kata Zek Zahidi yang berambutkan belah tinggi, "Pelakon asing adalah sama macam pembantu rumah asing yang patut kita kurangkan....bla bla."




Ada betulnya.....ceh haktuih, takdak betulnya langsung. Itu adalah contoh kata-kata yang najis. Kenapalah kau yang berpangkat Timbalan Presiden SENIMAN boleh mengeluarkan kata-kata macam tu? Harum Salin Bachik yang Presiden tu takdak pun nak menyibuk?




Dan yang paling membimbangkan adalah. Orang Malaysia marah dengan keyataan tu sebab ada perkataan 'pembantu rumah'.




Rumah aku takdak pun pembantu rumah ni sebab selalunya adik aku yang sorang tu yang dikerah jadi pembantu rumah hahaha. Aku nak tanya jugak la, hina sangat ke eh orang asing datang jadi pembantu rumah kat Malaysia ni?




Pepatah mengatakan "Asal kerja tu halal sudah." Ha kan dah ter-paradoks pepatah tu. Aku rasa kita ni salah pandang sebenarnya.




Pengalaman sendiri, kau tahu tak betapa susahnya nak merantau pergi negara orang lain walaupun itu adalah negara serumpun, untuk hidup kat situ? Tambah-tambah bila datang sendiri, kerja sorang-sorang bukannya boleh melepak pun dengan geng-geng pembantu rumah yang lain.




Mereka ni pun berhak menerima sikit respek, kalau tak banyak pun sikit jadilah. Cumanya orang asing ni suka sangat buat hal, tu yang terjejas sikit reputasi sebagai penghijrah yang mencari makan.




Lagi satu, apahal pulak kau nak mintak kebenaran pasang cermin gelap untuk artis? Takut hitam? Boleh blah lah hoi!! Boleh blah haktuih you shadap you.




ps : aku dapat ramal komen kat entry ni bakal berbaur kaler blog aku yang dah tertukar.



3 comments:

Ryehanna said...

same je sakit mata ku melihat wrna ni.. tp xpela... hijau better then kuning bg aku haha...

pale sengget said...

no.kuning better.=(

emak. bukan penari tiang said...

hijau kah kuning kah yang aku nak komplen ialah

eh perasan dak gigi 'badut' kat atas tu warnanya sama dengan warna header title?

kalau hari tu header title warna hijau, gigi pun hijau. gila geli aku tengok.