Wednesday, April 18, 2012

Ulat dalam hidung

Hari tu (lama gila babi dah), aku pergi satu tapak pesta jualan ni. Lepas tu aku jalan la depan satu kedai ni. Kedai ni ada TV kecik. Jadi aku pun terpacak la kejap depan TV tu nak tengok kot-kot ada benda best. Beliau tunjuk sebijik lubang hidung. Yang ada banyak ulat.




Ye. Kedai penawar penyakit resdung. Ala kedai yang jenis dia kasi kau satu batang kaler kuning tu, lepas tu kau kena bakar batang tu, lepas tu kau kena sedut asap tu masuk lubang hidung kau. Lalu keluarlah ulat-ulat dari lubang hidung kau. Heh. Ikuti perbualan aku dengan makcik taukey kedai tersebut.




"Dik yang kacak lagi bestari serta tampan bergaya, marilah cuba penawar resdung kami. Tak mahal pun."


"Eh takpalah kakak yang tak berapa nak hot, saya takdak resdung."


"Mana adik yang tegap lagi gagah perkasa tahu yang adik takdak resdung? Mari lah cuba dulu, tak mahal pun."


"Saya tahu saya takdak resdung sebab hidung saya tak pernah keluar ulat macam dalam TV kakak tu."


"Mana adik yang berbau wangi serta iras-iras Anuar Zain tahu yang hidung adik takdak ulat? Marilah cuba dulu, bukannya mahal pun."


"........" *terus aku blah*




Hek eleh. Aku tahulah sial hidung aku takdak ulat. Aku tahu, sebab INI HIDUNG AKU. Lagipun selalu je aku hembus keluar asap pakai hidung, takdak keluar ulat pun. Bulu hidung banyak la. Kau nak tolong trim kan bulu hidung aku?




Bengang betul aku bila orang yang tak mengenali lubang hidung secara dekat nak memandai-mandai tentang keperibadian beliau. Kau siapa nak mempersoalkan tentang kehadiran ulat-ulat kecil berwarna kuning di dalam lubang hidung aku? Pakar lubang hidung sedunia?




Kalau ye pun ada ulat. Aku hari-hari korek kot hidung aku. Tak pernah keluar ulat pun. Taik banyak la.

1 comment:

WP said...

Kamu korek sampai ulat pun dah takut...tak berani nak menetap dalam lubang hidung kamu. Hahaha...