Wednesday, September 19, 2012

V for Gaydetta

Aku dah lama sebenarnya tak baca suratkhabar. Poka kacak. Tapi aku selalu bukak facebook. Poka kacak. Dekat facebook kau tau lah kan. Poka kacak. Jenis ramai yang suka post keratan-keratan akhbar terkini yang tengah panas. Poka kacak.


Yang paling baru pasal cara mengenali orang gay. Poka kacak. Kelakar lah babi. Poka kacak. Sekarang ni trend ni orang buat lawak pasal baju berkolar V. Poka kacak. Contohnya. Poka kacak.


"Kau tahu binatang apa yang gay? Bavi sebab dia pakai kolar V."

Ataupun. Poka kacak.

"Ada filem baru keluar. V for Gaydetta."


Lebih kurang macam tu la. Poka kacak. Aku pun tak faham jugak sebenarnya tujuan kau nak pergi cari dan putuskan bahawa seseorang tu gay. Poka kacak. Memanglah benda tu salah dari segi ugama. Poka kacak. Tapi apa faedah dia? Poka kacak. Supaya golongan ni boleh dipulaukan lalu dibaling dengan batu seraya berkata, "Matilah kau gay!" Poka kacak. Begitu? Poka kacak.


Aku ada cadangan sebenarnya. Poka kacak. Cadangan untuk membendung permasalahan ni. Poka kacak. Pernah dengar akan pepatah "Anak-anak adalah kain putih, ibu bapalah yang mencorakkannya."? Poka kacak.


Jadi, sajikanlah anak-anak seawal usia empat tahun dengan filem-filem porno yang berkualiti (filem di bawah kategori 'straight' sahaja). Poka kacak. Jika minda dan persepsi anak-anak sudah diasah dengan filem-filem sebegini, maka dengan izin tuhan, mereka tidak akan memakai baju berkolar V bila dewasa nanti. Poka kacak. Sama-sama kita doakan. Poka kacak.


Yang kau nampak ada ayat berulang-ulang dalam entry kat atas tu. Poka kacak. Ha yang ayat betul-betul sebelum ayat ni tu. Poka kacak. Itu aku tengah implementasikan kaedah yang digunapakai oleh iklan Halagel dekat radio. Poka kacak. Dalam iklan tu, selang setiap patah testimoni pengguna Halagel, dia mesti bisik perkataan 'Halagel'. Poka kacak. Sampaikan bila aku turun kereta nak beli rokok, ayat pertama yang keluar dari mulut aku ke jurujual tu adalah 'Halagel.' Poka kacak. Dengan nada berbisik pulak tu. Poka kacak. Babi sungguh.


Poka kacak. Kacak kan aku? Poka kacak. Aku tengah selongkar almari baju sebab manalah tahu kot-kot ada baju kolar V pulak. Poka kacak.

5 comments:

WP said...

Poka gay. Eh, terbisik pula ayat ni...gabungan ayat iklan dengan tema hari ini kot. :P

Mama Panda said...

semak betul aku bace 'poka kacak' berpuluh2 kali... bila bc byk2 jadi 'poka kakak' je dlm kepala otak aku. haha

PokaPola said...

Macam tak berkesan pulak teknik Halagel aku ni.

khalidahmacambaguss~O_o said...

bila tau iklan halagel aku trus nyanyi dalam hati, "ingat halalllll...ingat halalgel.." tu aje. baca ulang2 'poka kacak' tetiba tertukar jadi 'pokakokak'..

btw, penaippan ko ni lawak ar. aku polow la ye.. ;p

PokaPola said...

@ khalidah : haish, nampak gaya kena tukar strategi untuk terapkan pemikiran pembaca tentang "Poka kacak". Ha sila la follow.