Sunday, April 1, 2012

Betina dan jantan

Hari tu dalam kelas ugama, ada ustazah aku mengeluarkan satu kenyataan yang aku rasa agak kontroversi masturbasi. Kenyataan beliau membuatkan aku terfikir, beliau ni konfem berjiran dengan orang Kelantan.




"...panggilan 'tino' (betina) kepada perempuan saya rasa tak beradab.." ujar beliau dengan yakin, tanpa was-was.




Eh yeke? Tak beradab ke? Untuk orang negeri lain mungkin la tak berapa beradab panggil perempuan dengan panggilan betina. Tapi kalau untuk orang Kelantan sendiri? Macam mana pulak?




Lagi satu aku kompius ni. Kalau orang cakap, "Kau jantan!", konfem kau akan berasa macam nak terajang muka orang tersebut. Tapi bila kau nak tunjuk yang kau tu sangat berani, kau akan cakap, "Hey, ini Jali tahu? Jali tak takut punya, aku anak jantan tahu? Anak jantan!" Hah pulak? Sanggup kau gelar bapak kau sebagai jantan ye? Ah, aku keliru.




Tapi dalam rumah aku ni memang ada seekor betina. Betina ni bukannya pandai duduk diam. Berak busuk. Mulut busuk. Bulu luruh. Misai panjang. Kuku panjang. Kentut beliau? Boleh koma. Busuk punya kucing betina.




No comments: