Saturday, December 31, 2011

Selamat Tahun Baru 2012

Entry ini berbaur syok sendiri.




Tak kira lah tahun berapa pun, azam aku tiap-tiap tahun pun sama, sebab tiap-tiap tahun pun tak pernah tercapai. Aku nak jadi lagi kacak sebenarnya tiap-tiap tahun, tapi memandangkan tahap kekacakan aku dah maksimum, jadi tak tercapai.




Aku tak pernah seleburit tahun baru dengan meriahnya. Kecuali masa muda-muda dulu adalah. Paling best dekat Firenze/Florence Itali. Gempak gila habaq hang. Ada orkestra main musik kat public, ada bunga api, ada ramai orang mabuk jerit-jerit keseronokan serta ramai awek jelita. Kalau dekat Malaysia memang takda, setakat pergi jalan depan rumah tengok bunga api.




Tahun baru adalah tahun untuk semua orang muhasabah diri dan perbaiki diri sendiri. Bukannya berazam mahu beli kereta baru (sebab gomen naik gaji) ataupun berazam mahu beli iPhone 5 yang dijangka keluar tahun 2012. Azam yang memerlukan duit ni buat kau jadi hamba duit. Tak bagus jadi hamba duit sebab bila kau takda duit nanti, kau boleh jadi sewel.




Dah. Aku habis perasan syok sendiri dah.




SELAMAT TAHUN BARU. HAPPY NEW YEAR. DAN TERIMA KASIH KEPADA YANG BACA BLOG KACAK AKU. ANDA KACAK.

No comments: