Tuesday, October 23, 2012

Tenang itu aku

Jika anda baru terlompat ke tulisan ini, sila abaikan tulisan yang sebelum tulisan ini. Tulisan itu dipengaruhi rasa bebal dan marah. Namun kini, aku tidak lagi begitu, aku sudah tenang. Dan jangan dilupa, aku tetap kacak tampan tegap serta berwawasan.


Di petang yang redup begini, ingin aku sampaikan satu berita bahawa aku bukan lagi penghisap dunhill. Aku sudah berubah angin ke marlboro. Entah apa lah alasan syarikat tembakau british itu untuk menaikkan harga produk mereka, siapa pun tak pasti.


Dalam kata lain, aku sedang bermalas-malasan di rumah. Kadang-kadang bila timbul rasa rajin, aku akan mandi dan bercukur. Kadang-kadang sahajalah yang rasa rajin itu timbul. Kalau rasa super rajin timbul pula yang timbul, aku akan keluar dari rumah untuk melihat-lihat burung serta kucing yang berkeliaran.


Sehubungan itu pihak tuan diminta bersabar. Segala alat kesulitan amat dikesali.

No comments: