Saturday, October 20, 2012

Bola sepak

Pernahkah kau. Merasa pernahkah. Kau merasa. Hati mu. Kosong. Pernahkah. Pernahkah kau. Merasa.


Tak payah lah jawab soalan tu. Itu lirik lagu apa benda entah. Aku rasa macam aku pernah dengar. Sekarang ni aku tak ingin langsung nak tahu tajuk lagu tu sebab seingat aku lagu tu tak sedap.


Malam ini seperti yang kita semua maklum, akan berlangsung satu jenis perlawanan. Antara geng soldadu perang dengan geng makanan manis-manis.


Aku tengah cuba buat ramalam sebenarnya sekarang tentang geng mana yang bakal menang. Aku berharap mana-mana geng yang menang pun, janganlah ada pertumpahan darah. Sebabnya satu geng ni memang jenis suka bakar. Satu lagi pulak jenis suka tembak orang.


Satu lagi harapan aku adalah Jabatan Pengangkutan Jalan, Jabatan Bomba dan Penyelamat, Jabatan Kerja Raya, Jabatan Pekhidmatan Awam, serta Jabatan Bekalan Air turut sama-sama menubuhkan pasukan bola sepak di Liga Malaysia.


JAKIM tak payahlah rasanya sertai bola sepak. Kang pelik pulak main bola sepak pakai kain pelikat dan serban lilit-lilit.

No comments: