Sunday, October 21, 2012

Mesra cekap amanah

Aku di sini bukan nak menyebarkan agenda atau propaganda yang menghasut. Aku cuma nak menjalankan aktiviti memaki-hamun sikit.


Tahulah kau tu polis. Mak bapak aku pun polis jugak.


Mana adab la setan? Mulut macam palat. Muka macam jamban. Perangai macam babi. Lepas tu nak bangga kau ada gaji tetap berbanding aku seorang pelajar. Hek eleh. Berapa sangat la gaji polis kau kalau pangkat pesen jadi orang suruhan?


Dah tu pulak. Kau kata kau ada gaji tetap, tapi takkan rokok aku pun kau nak pau? Hak. Tuih.


Boleh blah la kau pakcik polis. Kau dengan pencen di hari tua yang kau banggakan tu boleh pergi berambus.


Aku memaki polis bukan secara awam, tetapi terhadap pakcik polis tu sorang ja. Ha aku tengah emo sekarang sebab rokok aku kena pau. Walaupun sebatang, aku tak halal doh rokok aku tu.

No comments: