Saturday, October 20, 2012

Laungan merdeka

Oleh yang demikian, aku sudah bebas. Tiada lagi belenggu peperiksaan mahupun keterpaksaan bangun pagi dan mandi sejuk-sejuk. Tiada lagi gejala mengeluh kerana tidak cukup tidur di siang tidur.


Jadi seperti mengikut tradisi, aku akan laungkan perkataan 'merdeka' sebanyak beberapa kali yang aku suka sambil tangan kanan terpacak ke langit. "Merdeka!" Sekali sudah lah, nak banyak-banyak kenapa?


Antara aktiviti yang bakal aku lakukan adalah kerja di mana-mana kedai yang memerlukan pekerja yang super kacak serta menawarkan gaji yang tinggi. Kemudian bermain permainan video kegemaran sepanjang zaman iaitu Football Manager. Lalu menghabiskan dua buah novel yang mana salah satunya adalah 'Shantaram' yang tebalnya kira-kira empat inci.


Antara lain, aku berharap agar katil aku dapat menampung berat badan aku selama beberapa belas jam sehari. Kegiatan tidur tidak ingatkan dunia itu sudah seperti amalan resmi adat istiadat kerabat golongan super kacak seperti aku.


Sudahlah, aku nak tidur.

No comments: