Sunday, June 24, 2012

Suits

Kalau dulu aku banyak gila babi layan cerita bersiri terbitan Amareka. Chuck, How I Met Your Mother, The Big Bang Theory, Southpark, American Dad, Family Guy dan macam-macam lagi.


How I Met Your Mother tu aku stop dah sebab panjang sangat, dan disebabkan cerita dia cuma nak bagitau macam mana dia jumpak bini dia. The Big Bang Theory pulak jarang dah aku layan sebab watak perempuan dalam cerita tu tak cukup hot. Southpark aku akan layan kadang-kadang. Chuck tu pun dah panjang sangat, walaupun watak perempuan dalam cerita tu semua hot belaka. American Dad adalah kurang best. Family Guy memang aku layan sebab cerita dia adalah random gila babi dan racist, sesuai untuk orang yang mencari seni di dalam sesebuah cerita, kahkahkah.


Tapi, sejak dua menjak ni, ada satu siri yang memang aku beri seratus peratus komitmen. Suits. Sekarang baru masuk musim kedua. Cerita berkisar pasal seorang mamat yang mempunyai memori macam celaka. Tetapi mamat ni tiada ijazah, diploma, master ke hapa kejadah sijil lain. Mamat ni terlampau power memori dia sampaikan seorang peguam sebuah firma besar ambil dia kerja situ. Siri ni memang ada pakej lengkap, kelakar, bijak dan disertakan dengan watak yang super hot.


Watak-watak Utama



Watak yang super hot aku maksudkan adalah watak Rachel Zane yang dimainkan oleh Meghan Markle. Kiranya kalau dalam standard peratusan hot yan telah aku tetapkan, Meghan Markle ni adalah 9999% hot. Ha, itu lah tahap hot beliau. Kalau setakat Nora Danish tu aku kasi 80% je, sebab tak cukup inci.


Ini adalah definisi sebenar hot

Jadi kalau kau rasa macam nak tengok siri yang ada logik (tak macam drama entah apa-apa), kelakar (bukan kelakar spastik, tetapi kelakar yang bijak) dan ada watak hot, silalah tengok Suits. 




"First impressions last. Start behind the eight ball and you'll never get in front." 

"Smart people never graduated."





2 comments:

Anonymous said...

bontot pon takde....

PokaPola said...

@anon : uish, kau kena search sendiri la gambar beliau dari sisi. Pergh. Inzal!