Tuesday, June 12, 2012

Wanita diculik (lama dah ni)

Ish, ini isu lama dah ni. Pasal berita lima wanita kena culik lepas tu sempat lari balik bila van penculik tu singgah stesen minyak. Dah lama dah aku nak tulis cumanya asyik-asyik terlupa. Maklumlah, otak genius memang kerap lupa.


Bila aku baca keterangan salah seorang wanita tu dalam Metrohohohohoktuih, aku rasa macam banyak ralat.


1. Wanita tu cakap masa van tu berhenti kat stesen minyak, lagi dua orang penculik dalam van tu tengah tidur, driver je yang tak tidur. Ralat. Orang yang buat kerja jahat takkan senang duduk atau senang hati, apatah lagi nak membuta. Kau bayangkan, kau pergi culik budak bawak balik rumah, lepas tu kau terus masuk tidur. Ralat.


2. Wanita tu cakap, masa nak lari tu, diorang semua berpecah ikut haluan masing-masing. Amat ralat. Van tu berhenti dekat kawasan yang diorang tak pernah datang pun, bila ada peluang lari, diorang berpecah, logik? Tak. Dahlah semua perempuan, setahu aku geng-geng perempuan ni kalau boleh nak stick together sampai lah masuk ke liang lahad. Nampak sangat nipunyer yob.


3. Orang pertama yang wanita tu telefon selepas melarikan diri adalah, saudara beliau. Ralat jugak. Benda yang tak ralat adalah kau telefon polis yang berdekatan. Saudara beliau tu duduk jauh dengan tempat tu. Ini memang tak masuk akal langsung.


4. Beliau seorang sahaja yang buat keterangan polis, sementara empat wanita lain hilang lesap terus. Puih. Ralat.


Sungguh lah tak logik berita wanita ni. Tapi kalaulah berita ini betul, memang wanita ni bertuah ni nak mampus. Itu pun kalau betul lah, yang mana aku rasa tipu belaka.


No comments: