Wednesday, November 10, 2010

Di Dapur

Hari tu rumah aku banjir (kalau naik air setakat buku lali dikira banjirlah). Tapi kat pekan air adalah sangat tinggi. Hanya lori dan motokros sahaja yang boleh bergerak, yang lain terpaksa menapak.




Sebagai orang Malaysia, tak logik la kan aku tak komplen. Kita hebat mengomplen. Time dah surut sikit banjir haritu, ada la orang datang bagi bantuan. Siap bagi tilam dan bantal (padahal rumah aku dua tingkat, tilam katil semua kat atas, so kesimpulan, rumah aku dapat satu tilam preeeee).




Bukan pasal tilam tu aku nak komplen, tapi pasal yang datang bagi bantuan tu. Apahal nak bawak bendera BN? Bukannya duit BN pun beli segala barang-barang tu. Duit kerajaan dan duit kerajaan adalah duit rakyat. Eh, dah dapat sumbangan lagi nak komplen, biasalah orang Malaysia, dapat komplen, tak dapat pun kita kasi komplennnnnnnnn.







Eh semalam aku makan kat dapur. Kena bayar! Mahal lah jugak. Bukan dapur orang lain, dapur mak aku jugak. Taknak pergi dah lepas ni Restoran D' Dapur Ibuku.

No comments: