Wednesday, May 4, 2011

W semakin populew

Budak-budak sekarang ingat mereka sangat kewl dengan menggunakan perkataan-perkataan yang sangat pelik.




Akew. Tomey. Unk. Napew. Lorh. Cangat. Berawk.




Yang berawk tu tak pernah jumpak lagi, tapi macam kewl gilew lorh kan? NOT.




Bahasa Malaysia semakin rosak. Lain ditulis, lain yang dibaca. Pengkhianat bangsa semakin bertambah. Jiwa bangsa dipermainkan. Apew lew kowunk na jadew hew herew jadew sekaliew?




Penat-penat mak bapak hantar pergi belajar, mengeja pun gagal. Kalau ya pun nak berlagak comel, cukuplah dengan sekadar gambar-gambar yang 'comel' dekat fesbuk. Status tak payah nak 'comel-comel' ok?

3 comments:

Anonymous said...

aku sokong ko. rosak bahasa. susah jugak aku nak baca sms yg masuk. jahanam belaka. haha.

PokaPola said...

@ anon : tak payah baca sms yang macam tu, buang terus henset tu, hahaha.

Lis said...

kembungkan pipi, bulatkan mate, muncungkn mulutt...comel gile..yarrkk..hampeh..