Wednesday, May 11, 2011

Superpower

Kalaulah aku ada superpower, kan best. Aku nak superpower yang boleh hentikan masa tu. Boleh aku
pergi jalan jauh-jauh dalam masa tak sampai satu saat. Tapi kan kalau masa terhenti, maknanya kapal terbang pun tak jalan la kan? Habeh takkan aku nak pergi Safari Afrika jalan kaki? Gila kau, jauh tu. Yela, bagi orang lain, masa tak jalan, tapi bagi aku masa tetap berjalan. Pff. Tak best lah.




Kalau aku dapat kawal minda orang? Haaaa, yang ni best. Boleh aku pergi bank, lepas tu suruh pekerja bank tu isi duit banyak-banyak dalam karung guni, lepas tu bagi aku. Eh tapi kan ada CCTV? Kalau esok muka aku keluar paper macam mana? Masuk penjara jugak ke? Kalau masuk pun, aku still boleh suruh polis tu lepaskan aku dengan superpower aku. Tapi nanti polis lain pulak datang tangkap aku. Haish banyak kerja lah, tak best tak best.




Kalau jadi halimunan? Macam best, boleh pergi, err, boleh buat, err, boleh pergi, err. Ish maknanya kalau nak jadi halimunan, aku kena bogel ke time nak jadi halimunan tu? Ish tak senonoh betul, tapi bukan orang nampak pun kan? Tapi kang kalau aku jalan kat tepi-tepi jalan tengah berhalimunan dan bogel, tetiba power halimunan aku hilang? Haaaa, aib woo, aib. Tak best, tak best.




Kalau boleh terbang? Eh apa yang bestnya boleh terbang. Aku gayatlah.




Aku tau dah, aku tau dah. Aku nak ada superpower wang segera. Asal aku petik jari je, sejuta ringgit masuk akaun bank aku. Haaa, yang ni baru best. Memang dasar pemalas!







Aku rasa otak aku dah tengah mainkan balik apa yang aku fikir masa aku umur tujuhlapan tahun dulu. Tapi kira pandai la jugak kan, kecik-kecik dah fikir pasal duit.

No comments: